Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Before the ideas we now define as Romanticism took hold the word 'atmosphere' meant only the physical stuff of air; afterwards, it could mean almost anything, from a historical mood or spirit to the character or style of an artwork. Thomas H. Ford traces this shift of meaning, which he sees as first occurring in the poetry of William Wordsworth. Gradually 'air' and 'atmosphere' took on the new status of metaphor as Wordsworth and other poets re-imagined poetry as a textual area of aerial communication - conveying the breath of a transitory moment to other times and places via the printed page. Reading Romantic poetry through this ecological and ecocritical lens Ford goes on to ask what the poems of the Romantic period mean for us in a new age of climate change, when the relationship between physical climates and cultural, political and literary atmospheres is once again being transformed.