Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the connection between William Wordsworth and the work of Helen Maria Williams and the effect this connection may have had on his reception by such hostile critics as Francis Jeffrey. Why did Wordsworth write his first published poem to Helen Maria Williams? What role did she play in forming his views of poetry, and of the French Revolution? Why was Wordsworth able to recite in 1820 a poem by Miss Williams that he first read in 1790? Was his own poetical sensibility comparable with that of the older woman? Did the reception of Wordsworth's Poems, in Two Volumes by Francis Jeffrey and others -as 'puerile', 'namby-pamby', 'lisping' and 'affected' - reflect a belief that manly sense and feminine sensibility, are not compatible? If so, why did Wordsworth run that risk? This little book attempts to suggest answers to some of those questions, and to provoke more systematic considerations of them all, and of Wordsworth's daring reconfiguration of 'manliness'.