Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Today, body and language are prominent themes throughout philosophy. Each is strange enough on its own; this book asks what sense we might make of them together. Words reach out. Hands pick up books; eyes or fingertips scan text. But just where, if at all, do words and bodies touch?In a trio of paired chapters, each juxtaposing an illustrative story or case study to a theoretical exploration, MacKendrick examines three somatic figures of speech: the touch, the fold, and the cut. In the first pairing, resurrection stories in the Gospel of John are set against a chapter on touch, which draws on the work of Jean-Luc Nancy to argue that touch is, paradoxically, the most lasting of the sensory modes in which the resurrected body is presented. T. S. Eliot's Ash Wednesdayis then paired with a Deleuzean meditation on the fold. The final pair of chapters examines the sacred heart, an extraordinarily popular Catholic devotional image with an intriguing set of devotees-medieval mystics, sweet old ladies, and tattooed punks-in light of theoretical work of Foucault on the idea of inscribed bodies, of the cut. Theologically and philosophically sophisticated, indeed masterly, the book never loses its ground in real, specific bodily experience, performing both at the highest levels of abstraction and at the most quotidian levels of everyday life.