• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Genderstudies
  6. Women's Periodicals and Print Culture in Britain, 1940s-2000s

Women's Periodicals and Print Culture in Britain, 1940s-2000s

The Postwar and Contemporary Period

€ 237,95
+ 475 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Foregrounds the diversity of periodicals, fiction and other printed matter targeted at women in the postwar period
Foregrounds the diversity and the significance of print cultures for women in the postwar period across periodicals, fiction and other printed matterExamines changes and continuities as women's magazines have moved into digital formatsHighlights the important cultural and political contexts of women's periodicals including the Women's Liberation Movement and SocialismExplores the significance of women as publishers, printers and editors

Women's Periodicals and Print Culture in Britain, 1940s-2000s draws attention to the wide range of postwar print cultures for women. The collection spans domestic, cultural and feminist magazines and extends to ephemera, novels and other printed matter as well as digital magazine formats. The range of essays indicates both the history of publishing for women and the diversity of readers and audiences over the mid-late twentieth century and the early twenty-first century in Britain.
The collection reflects in detail the important ways in magazines and printed matter contributed to, challenged, or informed British women's culture. A range of approaches, including interview, textual analysis and industry commentary are employed in order to demonstrate the variety of ways in which the impact of postwar print media may be understood.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
432
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781474469982
Verschijningsdatum:
27/10/2020
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
173 mm x 244 mm
Gewicht:
997 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 475 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.