Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Women's Images in Print Advertising

A Comparison of Advertisements in the British and French Vogue of the Years 1920 to 1930 and 1995 to 2005

Eva Lechner
Paperback | Engels
€ 91,95
+ 183 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The aim of this study was to research whether and how the images of women in beauty advertisements in the British and French Vogue Magazines have changed over time, particularly between the decades 1920 to 1930 and 1995 to 2005. Moreover, it was the goal to find out more about whether the historical, political and social context was reflected in women's images in advertising in the decades investigated. All beauty-related advertisements of these magazines and decades were categorized into role model types. This categorization led to a comparison of the two decades researched and revealed that although, during the course of the 20th century, women have achieved a number of significant rights, they are, nevertheless, objectified to a greater extent today than was the case in the 1920s. This objectification of women can cause severe psychosomatic disorders which proves how powerful the position of the media in society is. Clearly, the media and their controlling gatekeepers such as editors, who dictate the beauty ideals, are not only to blame for such consequences, as these ideals are readily accepted and followed by the readers of the magazines.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783838100654
Verschijningsdatum:
6/10/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
272 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 183 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.