Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Taal
  4. Literatuurwetenschap
  5. Literatuurgeschiedenis
  6. Women's Activism in the Transatlantic Consumers' Leagues, 1885-1920

Women's Activism in the Transatlantic Consumers' Leagues, 1885-1920

Flore Janssen
€ 193,45
+ 386 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Ethical consumption and consumer choice are at the heart of public debates today, but consumer activism has a long history. At the end of the nineteenth century, groups of women activists in different countries weaponised their reputation as consumers to mount campaigns against labour exploitation. By the early twentieth century, they had built an international network of Consumers' Leagues that influenced public opinion and achieved legislative change. Analysing the campaign writing of women activists, including both well-known and recently rediscovered historical figures, Flore Janssen provides new insights into the campaigns that underpinned important developments in the rights of workers and the social position of women. Highlighting the social, economic and political influence of women as activists, this book discusses campaign strategies, but also draws attention to problematic politics within these campaigns. Through its critically contextualised analysis of this specific consumer movement, the book reveals the origins of many consumer campaign strategies that remain familiar today.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781474497985
Verschijningsdatum:
8/11/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
489 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 386 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.