Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
British readers of the eighteenth and early nineteenth centuries eagerly consumed books of travel in an age of imperial expansion that was also the formative period of modern aesthetics. Beauty, sublimity, sensuous surfaces, and scenic views became conventions of travel writing as Britons applied familiar terms to unfamiliar places around the globe. The social logic of aesthetics, argues Elizabeth Bohls, constructed women, the labouring classes, and non-Europeans as foils against which to define the 'man of taste' as an educated, property-owning gentleman. Women writers from Mary Wortley Montagu to Mary Shelley resisted this exclusion from gentlemanly privilege, and their writings re-examine and question aesthetic conventions such as the concept of disinterested contemplation, subtly but insistently exposing its vested interests. Bohls' study expands our awareness of women's intellectual presence in Romantic literature, and suggests Romanticism's sources at the peripheries of empire rather than at its centre.