Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Women Novelists and the Ethics of Desire, 1684-1814, Elizabeth Kraft radically alters our conventional views of early women novelists by taking seriously their representations of female desire. To this end, she reads the fiction of Aphra Behn, Delarivier Manley, Eliza Haywood, Sarah Fielding, Charlotte Smith, Frances Burney, and Elizabeth Inchbald in light of ethical paradigms drawn from biblical texts about women and desire. Like their paradigmatic foremothers, these early women novelists create female characters who demonstrate subjectivity and responsibility for the other even as they grapple with the exigencies imposed on them by circumstance and convention. Kraft's study, informed by ethical theorists such as Emmanuel Levinas and Luce Irigaray, is remarkable in its juxtaposition of narratives from ancient and early modern times. These pairings enable Kraft to demonstrate not only the centrality of female desire in eighteenth-century culture and literature but its ethical importance as well.