Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modern readers of the New Testament often notice its varying ideas about women. Some passages encouraged women to be submissive and remain silent. Yet in others, women characters owned property, headed households, or spoke with approval. Women in the New Testament World helps readers understand this conflicting evidence. It argues that social norms of the time encouraged traditional feminine virtues. However, as Susan Hylen argues, women in the culture enacted these virtues in a variety of ways, including active leadership in households, associations, and cities. In contrast to earlier approaches that divided the evidence into groups that either allowed or forbade women's leadership, this book points to a tension that was pervasive across different groups and regions of the Roman world. Society widely viewed women as inferior to men yet applauded their active pursuit of familial and civic interests. Thus, it was not the case that some women led while others were silent; instead, women were praised for modesty at the same time as they exerted influence in their communities. Elaborating on this rich historical background, Hylen illuminates new possibilities in New Testament texts.