• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Women and Men in Love

European Identities in the Twentieth Century

Luisa Passerini
Hardcover | Engels | Remapping Cultural History | nr. 9
€ 233,95
+ 467 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

It has often been assumed that Europeans invented and had the exclusive monopoly over courtly and romantic love, commonly considered to be the highest form of relations between men and women. This view was particularly prevalent between 1770 and the mid-twentieth century, but was challenged in the 1960s when romantic love came to be seen as a universal sentiment that can be found in all cultures in the world. However, there remains the historical problem that the Europeans used this concept of love as a fundamental part of their self-image over a long period (traces of it still remain) and it became very much caught up in the concept of marriage. This book challenges the underlying Eurocentrism of this notion while exploring in a more general sense the connection between identity and emotions.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
392
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 9

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781845455224
Verschijningsdatum:
1/12/2008
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
693 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 467 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.