Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume surveys the role women have played in various types of business as owners, co-owners and decision-making managers in European and North American societies since the sixteenth century. Drawing on up-to-date scholarship, it identifies the economic, social, legal and cultural factors that have facilitated or restricted women's participation in business. It pays particular attention to the ways in which gender norms, and their evolution, shaped not only those women's experience of business, but the ways they were perceived by contemporaries, documented in sources and, partly as a consequence, viewed by historians.