Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Looking at works by Carrie Mae Weems, Toni Morrison, Emily Dickinson, Flannery O'Connor, Dorothy Allison, Carson McCullers, and Zora Neale Hurston, Claire Raymond uncovers a pattern of femininity constructed around representations of sadistic violence in American women's literature and photography from the late nineteenth and twentieth centuries. Dickinson's poetry is read through its relationship to the Southern Agrarian critics who championed her work. While the representations of violence found in Carrie Mae Weems's installation From Here I Saw What Happened and I Cried, Morrison's Beloved, Dickinson's poetry, O'Connor's 'A View of the Woods' and 'A Good Man Is Hard to Find, ' Allison's Bastard Out of Carolina, McCullers' Ballad of the Sad Café, and Hurston's Mules and Men are diverse in terms of artistic presentation, all allude to or are set in the antebellum and Jim Crow South. In addition, all involve feminine characters whose subjectivity is shaped by the practice of seeing acts of violence inflicted where there can be no effective resistance. While not proposing an equivalence between representing violence in visual images and written text, Raymond does suggest that visual images of violence can be interpreted in context with written evocations of violent imagery. Invoking sadism in its ethical sense of violence enacted on a victim for whom self-defense and recourse of any kind are impossible, Raymond's study is ultimately an exploration of the idea that a femininity constructed by the positioning of feminine characters as witnesses to sadistic acts is a phenomenon distinctly of the American South that is linked to the culture's history of racism.