Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wissen, Koennen und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen
Wissen, Koennen und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen
Professions- und Wissensforschung in den Fremdsprachendidaktiken. Unter Mitarbeit von Marcus Baer, Stefanie Frisch, Ralf Gießler, Sara Haegi-Mead, Annette Kroschewski und Lars Schmelter
Der Sammelband dokumentiert Einblicke in die aktuelle Forschung zu Fremdsprachenlehrer*innen und ihrer Aus- und Fortbildung im deutschsprachigen Raum. Er präsentiert die Bandbreite an Projekten und forschungsmethodischen Zugängen zur Förderung von professionellem Wissen sowie zu Können und Handeln entlang bedeutender hochschul- und ausbildungsdidaktischer Fragestellungen. Auf der Ebene der Hochschuldidaktik geht es u.a. um die Frage, wie innovative Lehr- und Lernmethoden nachhaltig zur Förderung eines Selbstverständnisses als Fremdsprachenlehrperson beitragen oder wie bildungspolitische Entwicklungen vor dem Hintergrund von Digitalisierung oder Mehrsprachigkeit adressiert werden können. Aus Forschungsperspektive werden unterschiedliche Konstrukte und Methoden vorgestellt, die Fremdsprachenlehrer*innenprofessionalität und -professionalisierung greifbar und förderbar machen lassen.