Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Winners and Losers

The Psychology of Foreign Trade

Diana C Mutz
Hardcover | Engels | Princeton Studies in Political Behavior | nr. 36
€ 176,45
+ 352 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

From acclaimed political scientist Diana Mutz, a revealing look at why people's attitudes on trade differ from their own self-interest

Winners and Losers challenges conventional wisdom about how American citizens form opinions on international trade. While dominant explanations in economics emphasize personal self-interest--and whether individuals gain or lose financially as a result of trade--this book takes a psychological approach, demonstrating how people view the complex world of international trade through the lens of interpersonal relations.

Drawing on psychological theories of preference formation as well as original surveys and experiments, Diana Mutz finds that in contrast to the economic view of trade as cooperation for mutual benefit, many Americans view trade as a competition between the United States and other countries--a contest of us versus them. These people favor trade as long as they see Americans as the "winners" in these interactions, viewing trade as a way to establish dominance over foreign competitors. For others, trade is a means of maintaining more peaceful relations between countries. Just as individuals may exchange gifts to cement relationships, international trade is a tie that binds nations together in trust and cooperation.

Winners and Losers reveals how people's orientations toward in-groups and out-groups play a central role in influencing how they think about trade with foreign countries, and shows how a better understanding of the psychological underpinnings of public opinion can lead to lasting economic and societal benefits.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
360
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 36

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780691203034
Verschijningsdatum:
27/07/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
232 mm x 158 mm
Gewicht:
680 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 352 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.