Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Steiner wilde principieel geen pedagogische recepten. Hij wilde zelfstandige leerkrachten die zelf vanuit een diep inzicht in de menselijke natuur en in het individuele kind alle methoden en leerplaninhouden ontwikkelen. Zijn eigen aanwijzingen vatte Steiner op als basis voor de zelfstandigheid en een onafhankelijk pedagogisch kunstenaarschap. En niet als dogmatische handboeien, maar als bron voor levenslang leren.
”We landen met onze wil in onze organen, we moeten in onze wil zin voor betekenis ontwikkelen voor wat er aan moraliteit op ons af komt.”
”Morele begrippen komen niet bij kinderen binnen als je een beroep doet op het verstand, maar wel als je een beroep doet op gevoel en wil.
”Dat onze kinderen tegenwoordig zulke deugnieten worden, dat heeft alleen maar te maken met het gegeven dat we te veel foutief aanschouwelijk onderwijs geven en te weinig wils- en gevoelsonderwijs.”