Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the most frequently read and performed of all stage works, Shakespeare's Hamlet is unsurpassed in its complexity and richness. Now the most extensively annotated version of Hamlet to date makes the play completely accessible to readers in the twenty-first century. It has been carefully assembled with students, teachers, and the general reader in mind.Eminent linguist and translator Burton Raffel offers generous help with vocabulary and usage of Elizabethan English, pronunciation, prosody, and alternative readings of phrases and lines. His on-page annotations provide readers with all the tools they need to comprehend the play and begin to explore its many possible interpretations. This version of Hamlet is unparalleled for its thoroughness and adherence to sound historical linguistics. In his introduction, Raffel offers important background on the origins and previous versions of the Hamlet story, along with an analysis of the characters Hamlet and Ophelia. And in a concluding essay, Harold Bloom meditates on the originality of Shakespeare's achievement. The book also includes a careful selection of items for further reading.