Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Charlotte Ribeyrol presents a fascinating (book)case study exploring the story of an extraordinary object, William Burges's (1827-1881) Great Bookcase. No fewer than 13 major artists, including Edward Burne-Jones, Edward Poynter, and Albert Moore, took part in the painting of this unique piece of furniture, which has now returned to the Ashmolean Museum after an absence of over 80 years. Ribeyrol throws new light on the chromophilia of the "Pre-Raphaelite" architect William Burges and his key role in shaping aesthetic debates about color in the 1860s. This crucial decade, which saw the advent of the first synthetic dyes, transformed the experience of color for many painters and poets in Burges's circle. Interweaving art, literature, and chemistry, Ribeyrol reads the eight painted panels of the Great Bookcase in the context of this 'color revolution', which brought to the fore new approaches to color while simultaneously triggering a revival of the polychromy of the Pagan and Christian past. Drawing on pioneering interdisciplinary research and featuring new photography throughout, this book provides a definitive account of one of Burges's most cherished and complex artworks.