Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

William Blake and the Digital Humanities

Collaboration, Participation, and Social Media

Roger Whitson, Jason Whittaker
€ 85,45
+ 170 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

William Blake's work demonstrates two tendencies that are central to social media: collaboration and participation. Not only does Blake cite and adapt the work of earlier authors and visual artists, but contemporary authors, musicians, and filmmakers feel compelled to use Blake in their own creative acts. This book identifies and examines Blake's work as a social and participatory network, a phenomenon described as zoamorphosis, which encourages - even demands - that others take up Blake's creative mission. The authors rexamine the history of the digital humanities in relation to the study and dissemination of Blake's work: from alternatives to traditional forms of archiving embodied by Blake's citation on Twitter and Blakean remixes on YouTube, smartmobs using Blake's name as an inspiration to protest the 2004 Republican National Convention, and students crowdsourcing reading and instruction in digital classrooms to better understand and participate in Blake's world. The book also includes a consideration of Blakean motifs that have created artistic networks in music, literature, and film in the twentieth and the twenty-first centuries, showing how Blake is an ideal exemplar for understanding creativity in the digital age.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
212
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138858527
Verschijningsdatum:
27/02/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 170 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.