Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recent critical interest in the sensation novel, which dominated the literary market in England in the 1860s, has been primarily preoccupied with images of women and issues of gender in the fiction. These are also concerns here, but Wilkie Collins and Other Sensation Novelists adopts a fresh approach by relating the vogue in the 1860s for sensation fiction to a specific phase of a crisis of faith in the bourgeois ideology of self-help. There is a spectacular contrast between the "depth of effect and shock of incident" in the fiction, which the contemporary novelist and critics, Margaret Oliphant, thought an appropriate literary response to "an age which has turned to be one of events," and the propriety of the domestic saga, the preceding vogue in fiction, which had flourished in the late 1840s and 1850s and been displaced by the sensation novel. The demise of sensation fiction after a mere decade, and in Collins' case, perhaps paradoxically, the impulse to have missions to which Swinburne attributed his "perdition" as a novelist, are then associated with a returned sense in the 1870s of the durability of the status quo, and the temporary revival of a moralism which had seemed in a terminal condition in the 1860s.