Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Why Are So Many Students of Color in Special Education?

Why Are So Many Students of Color in Special Education?

Understanding Race and Disability in Schools

Beth Harry, Janette Klingner
Paperback | Engels
€ 44,95
+ 89 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Bringing to life the voices of children, families, and school personnel, this bestseller describes in detail the school climates and social processes that place many children of color at risk of being assigned inappropriate disability labels. Now in its third edition, this powerful ethnographic study examines the placement of Black and Hispanic students in the subjectively determined, high-incidence disability categories of special education. The authors present compelling narratives representing the range of experiences faced by culturally and linguistically diverse students who fall under the liminal shadow of perceived disability. This edition updates the literature on disproportionality, highlighting the deeply embedded and systemic nature of this decades-old pattern in which reforms represent mere shifts across disability categories, while disproportionality remains. Applying lenses of cultural-historical and critical disability theories, this edition expands on the authors' previous theoretical insights with updated recommendations for improving educational practice, teacher training, and policy renewal.

Book Features:

  • A unique examination of the school-based contributors to disproportionality based on research conducted in a large, culturally diverse school district.
  • Holistic views of the referral and placement process detailing students' trajectories across 4 years from initial instruction to referral, evaluation, and placement in special education.
  • An update on the patterns and literature related to disproportionality.
  • Analysis of the cultural-historical nature of disproportionality and the socially constructed nature of the high-incidence disability categories.
  • Recommendations for changing the conceptualization of children's learning difficulties, moving away from the presumption of children's intrinsic deficits toward evaluations based on human variation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780807767320
Verschijningsdatum:
26/08/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 226 mm
Gewicht:
371 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 89 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.