Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Who Owned Waterloo?

Battle, Memory, and Myth in British History, 1815-1852

Luke Reynolds
Paperback | Engels
€ 38,45
+ 76 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Between 1815 and the Duke of Wellington's death in 1852, the Battle of Waterloo became much more than simply a military victory. While other countries marked the battle and its anniversary, only Britain actively incorporated the victory into their national identity, guaranteeing that it would become a ubiquitous and multi-layered presence in British culture. By examining various forms of commemoration, celebration, and recreation, Who Owned Waterloo? demonstrates that Waterloo's significance to Britain's national psyche resulted in a different kind of war altogether: one in which civilian and military groups fought over and established their own claims on different aspects of the battle and its remembrance. By weaponizing everything from memoirs, monuments, rituals, and relics to hippodramas, panoramas, and even shades of blue, veterans pushed back against civilian claims of ownership; English, Scottish, and Irish interests staked their claims; and conservatives and radicals duelled over the direction of the country. Even as ownership was contested among certain groups, large portions of the British population purchased souvenirs, flocked to spectacles and exhibitions, visited the battlefield itself, and engaged in a startling variety of forms of performative patriotism, guaranteeing not only the further nationalization of Waterloo, but its permanent place in nineteenth century British popular and consumer culture.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780192865281
Verschijningsdatum:
18/02/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
157 mm x 226 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 76 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.