Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Like many of my friends I didn't really realise that I was working class until I went to university. Suddenly, what I thought as normal became subtly and not so subtly differentiated as I came into close contact with the middle classes. I had not known a time, though, when I hadn't been white, but I didn't really realise that I was white until I read David Roediger's (1991) book 'The Wages of Whiteness'. Through reading this work and others on the topic of whiteness the sense of my own whiteness became palpable to me. Namely, that what I naively thought to be a timeless property of my skin was a social construction that had acquired so much symbolic weight over time that it had become seemingly real: a racial formation and project. This was with consequences, in that a good part of my actual and psychological labour market and other employment benefits were not part of a meritocratic system, but due to the oppression of people of colour. This might be part of a system that I at the time associated only with the far-right, a system of white supremacy. Fundamentally, my skin was property and the gains that I had made through it were at the expense of others. I was a 'so called white' (Ignatiev and Garvey, 1996) who everyday made a political decision to not commit 'treason' to whiteness.