Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For all its history of intersecting empires, the Balkans has been rarely framed as a global site of race and coloniality. This, as Piro Rexhepi argues in White Enclosures is not surprising, given the perception of the Balkans as colorblind and raceless, a project that spans post-Ottoman racial formations, transverses Socialist modernity and is negotiated anew in the process of postsocialist Euro-Atlantic integration. Connecting severed colonial histories from the vantage point of body politic, Rexhepi turns to the borderland zones of the Balkans to trace past and present geopolitical attempts of walling whiteness. From efforts to straighten the sexualities of post-Ottoman Muslim subjects, to Yugoslav nonaligned solidarities between Muslims of the second and third world, to Roma displacement and contemporary emergence of refugee carceral technologies along the Balkan Route, Rexhepi points not only to the epistemic erasures that maintain the fantasy of whiteness but also to the disruption emanating from the solidarities between queer- and transpeople that fold the Balkans back into global efforts to resist the politics of racial capitalism.