Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 1973 military coup in Chile deposed the democratically elected Salvador Allende and installed a dictatorship that terrorized the country for almost twenty years. Subsequent efforts to come to terms with the national trauma have resulted in an outpouring of fiction, art, film, and drama. In this ethnography, Macarena Gómez-Barris examines cultural sites and representations in postdictatorship Chile--what she calls "memory symbolics"--to uncover the impact of state-sponsored violence. She surveys the concentration camp turned memorial park, Villa Grimaldi, documentary films, the torture paintings of Guillermo Núñez, and art by Chilean exiles, arguing that two contradictory forces are at work: a desire to forget the experiences and the victims, and a powerful need to remember and memorialize them. By linking culture, nation, and identity, Gómez-Barris shows how those most affected by the legacies of the dictatorship continue to live with the presence of violence in their bodies, in their daily lives, and in the identities they pass down to younger generations.