Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the ways that family positioning and the everyday lives of women affected their involvements in activism in South India. The field research on which it is based was undertaken in Vallur village in Adhra Pradesh, India, and it examines women's participation in the Arogyadeepam (Light of Health), Podupulakshmi (Goddess of the Home) and Women for Panchayat (Local Government) programs. The book examines the meanings that women attributed to their activist involvements and the ways that influences such as family, caste, class, religion and local community structured, motivated or de-limited these involvements. It looks at the impact that women's activism had on the social structures and hierarchies within which it was enacted. On a theoretical level, the book examines the implications for feminist anthropological analysis of the self-representations and the forms of struggle that these women developed. It illuminates the possibilities and problems involved in effectively bringing feminist anthropological analysis into a relationship of mutual illumination with grassroots protest action and development of programs for social change.