Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

What Is Marketing?

Harvard Business Review, Alvin J Silk
Hardcover | Engels
€ 76,95
+ 153 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Sometimes you need more then a one-sentence answer. While the term marketing generally refers to what a company does to create value for customers, practicing marketers know they have a major role in setting their company's strategic direction. Successful marketing requires a deep knowledge of customers, competitors, and collaborators-and great skill in serving customers profitably.

The book provides the foundation for developing those skills and insights. It's organized according to the design of the first-year marketing course in Harvard Business School's MBA program. Each chapter was written by HBS faculty and used by MBA students to analyze marketing opportunities and develop and execute successful marketing strategies. Areas covered include:

  • Consumer behavior
  • Business-to-business markets
  • The four P's-product, placement, promotion and price
  • Market segmentation, target market selection, and positioning
  • Unique value propositions
  • The design of new products and services
  • Product line extensions and repositioning of exciting businesses
  • Brand valuation and brand equity
  • Fulfillment and after-sale service
  • Direct, retail, and wholesale distribution channels and networks
  • Marketing communications and promotions
  • Advertising, public relations, and choice of media
  • Pricing for profitability
  • Personal selling and sales management
  • Customer relationship management and customer privacy
  • Customer acquisition, retention, and dismissal
  • Basic math for making marketing decisions

    Timeless yet timely, this book provides valuable background information for understanding and interpreting business and competition from a marketing point of view. That makes it useful in both formal and informal educational settings, including on-the-job training. Simply put, it's required reading for marketing students and a must-have recourse for marketing professionals.

  • Specificaties

    Betrokkenen

    Auteur(s):
    Uitgeverij:

    Inhoud

    Aantal bladzijden:
    224
    Taal:
    Engels

    Eigenschappen

    Productcode (EAN):
    9781633694804
    Verschijningsdatum:
    1/10/2006
    Uitvoering:
    Hardcover
    Formaat:
    Genaaid
    Afmetingen:
    156 mm x 234 mm
    Gewicht:
    517 g
    Standaard Boekhandel

    Alleen bij Standaard Boekhandel

    + 153 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
    E-BOOK ACTIE

    Tot meer dan 50% korting

    op een selectie e-books
    E-BOOK ACTIE
    E-book kortingen
    Standaard Boekhandel

    Beoordelingen

    We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.