Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The word enthusiasm is derived from the Greek enthousiasmos and means being captivated by a god. Even today, we use 'enthusiasm' to describe a special energy that can suddenly overwhelm us: an emotional affect that holds the glow for the subject within oneself, and which radiates inspiration out to an audience. Yet, through the ages, the concept has not always carried with it the positive connotations it had in ancient Greece. Despite a few flickers on the cultural historical time line, enthusiasm has mostly been marginalised in modern Western philosophy: as an excessive urge or as a harmful exaggeration of emotions. In this essay, I work towards a rehabilitation of inspiration within intellectual thought. Is enthousiasmos the subject of any iconographic traditions? Is enthousiasmos also an aesthetic concept? And can enthousiasmos be part of an epistemology?