Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Carolyn Guinzio writes moving poems of great delicacy, balancing opposites and adjacents at once. She also writes a kind of sentence that switches mid-run like a train on its tracks, re-casting its syntax without so much as a how-do-you-do. Through the curtain of birds and insects, or the scrim made of the lives of unadorned citizens, she allows us to "press so close to the unfamiliar" without making it any less strange. This is a gifted poet's gifted first book. - Susan Wheeler "Nothing ever travels more / than half-way away," are lines in Carolyn Guinzio's wonderful first book. The tug away and toward one's place is at the center of this volume, the "musty nativity" that one carries through life like a muse. The farther away you get from "the old women ambling to mass / in babushkas and black wool coats," the more insistent they become. These poems are rooted in the ethereal grit of the actual but also reach astonishingly into that beauty Wallace Stevens called the real - a world made fresh by imagination: "We are meant to see / into the water, / into the sky between leaves. / These were two of our many / blue things. Spiders / fatten, listening / with their feet." - Paul Hoover The career of sunlight is complex and astonishing. "A finch on a thistle turns the dome / of its eye," as Guinzio observes and then, astonishingly, pursues through numberless refractions, unprecendented spectra. Seldom is the prism of straightforwardness so fine, so furthering as here. West Pullman shows colors I had only hoped to dream." - Donald Revell