Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study traces the influence which the medical model of homosexuality, conceived and formulated largely by German physicians, exerted upon works of prose fiction and dramas written between the late 1880s and 1914. This «Third Sex», as it was named, inhabited a space created between the heterosexual male and female, and its members rapidly proliferated in literary works. Combining historical, narrative and feminist approaches, the author analyzes over three dozen works in terms of both their social contexts and the aesthetic strategies they employ in presenting homosexual characters. The writers studied include: Frank Wedekind, Elizabeth Dauthendey, Robert Musil, Maria Janitschek, Thomas Mann and John Henry Mackay. Jones' readings of these texts reveal that these depictions evolved from a rather exact mirroring of the medical model for homosexuality into a more varied presentation in which we find the genesis of a specifically German literary discourse on homosexualities.