Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Knowing" itself is a problematic concept and what was once seen as the clear objective of "knowing," that is to discover "truth" or "reality," has become increasingly less certain. This is even more the case when scholars move from the present to examine epistemology in the past. Two fundamental questions arise: What constituted knowledge in the context of early modern Germany and how was knowledge gathered, assembled, organized, deployed, and interpreted? Ways of Knowing seeks to answer these questions. Taking their cues from a range of interdisciplinary perspectives, including art, German literature, social, political, medical, and religious history, the contributors offer readers a rich and insightful portrait of knowing and knowledge in early modern Germany. Investigators look at what people "knew" in early modern Germany and how they "knew" it. Four essays in part one consider how knowledge was created and organized. In part two, six authors examine how knowledge was evaluated and how it functioned, especially in the realms of belief, law, politics, and medicine.
Contributors include: Robert Beachy, Susan R. Boettcher, Jason Coy, Pia F. Cuneo, Mitchell Lewis Hammond, Mary Lindemann, Francisca Loetz, Terence McIntosh, Janice L. Neri, Elisabeth Wåghäll Nivre, and Helen Watanabe-O'Kelly.