Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wie müssen Zeitungstexte geschrieben sein, damit Jugendliche sie lesen? Nicht nur verständlich, sondern auch unterhaltsam. Das ist das Ergebnis einer empirischen Studie, die diesem Buch zugrunde liegt. Danach lesen Jugendliche Zeitungstexte häufiger durch, wenn die Informationen im Text in unkomplizierter Sprache, angemessen kurz und auf unterhaltsame Weise gegeben werden. Viele Zeitungen befassen sich damit, wie junge Leser gewonnen oder gehalten werden können. Was aber ist für Jugendliche angemessene Sprache? Wo fängt Unterhaltung an und wie verträgt sie sich mit dem inhaltlichen Anspruch einer Zeitung? Die vorliegende Studie zeigt Möglichkeiten, unterhaltsame Texte zu schreiben, ohne sich durch bemüht jugendliche Sprache möglicherweise unglaubwürdig zu machen und ohne dass Informationen auf der Strecke bleiben.