Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Buch stellt sich die Aufgabe zu eruieren, ob es einen umfassenden universellen objektiven (nicht subjektiven) Schönheitsbegriff gibt. Stets mit Blick auf den oppositionellen Begriff der Hässlichkeit werden diverse Ansätze und Erschließungsweisen des ästhetisch Schönen diskutiert: als Anreiz auf evolutionsbiologischer Ebene, als freies Spiel der Kräfte auf psychologischer Ebene, als "Ins-Werk-Setzen der Wahrheit" auf epistemologischer, als Maß auf geometrisch-mathematischer und als Spiegel des Inneren im Äußeren auf ethischer Ebene.Im 2. Teil kommen metaphysisch-ontologische Auffassungen von Schönheit zur Sprache: Platons Aufstiegstheorie von konkreten Vorstellungen zum Ideal im "Symposion", das erkenntnistheoretische Problem des Spiegelbildes anhand des Narziss-Mythos, das sowohl in der Erkenntnis einer solipsistischen Welt wie im Selbstbewusstsein eine Rolle spielt, und das Problem des Scheins in der Spätmoderne anhand von Thomas Manns "Der Tod in Venedig". Ein universeller Schönheitsbegriff würde in einer coincidentia mit dem Oppositum Hässlichkeit zusammenfallen, in der diesseitigen, weltlichen Form kommt Schönheit nur relativ mit Hässlichkeit vor.