Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dugaw's book documents the flourishing of the female warrior heroine in lower-class popular songs of the seventeenth and eighteenth centuries. In well over one hundred ballads during this period, the heroine masquerades as a man, going to war for love and glory. The author examines the ballads, their composition, sale and performance, and relates the warrior women to a wide range of contemporary contexts. These include everyday life for the lower-class population of the period (and especially for women), a wide array of literary forms using the motif of disguised women and raising issues relating to gender and masquerading, and the Western heroic ideal with its sexual and martial implications. This original study makes valuable connections between popular and polite literary forms, too often segregated in academic studies. From a stimulating feminist perspective, Dugaw addresses some timely and contentious issues in this study of refreshingly new source material.