Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Walter Lippmann

A Critical Introduction to Media and Communication Theory

Sue Curry Jansen
€ 42,95
+ 85 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Walter Lippmann has been widely misrepresented in media and communication scholarship. Classified as a utilitarian and characterized as an antidemocratic adversary of philosopher John Dewey in a legendary debate in the 1920s about the role of the public in modern democracies, Lippmann has been portrayed as the bête noir of the post-1980s revival of pragmatism and humanistic studies within the field. Consequently, his formative contributions to the field have not only been under-valued, but more importantly, the richness and continuing relevance of his generative work to the challenges of the twenty-first century are largely under-appreciated.
There are, however, some recent signs of the beginnings of a Lippmann renaissance. Focusing primarily on his early career when Lippmann directly addressed the challenges posed to democracy by the emergence of new communication technologies, this book is part of that renaissance. It presents a radical reconsideration of Lippmann's thought and legacy and offers a broad-based introduction to his theories of mass communication.
Arguing that he was a political ally rather than an adversary of Dewey as well as a humanist and a democrat, influenced by William James' pragmatism and George Santayana's critical realism, Jansen contends that Lippmann developed a fully formed social constructivism decades before Peter L. Berger and Thomas Luckman's seminal 1966 treatise, The Social Construction of Reality. She boldly concludes that Lippmann deserves to be recognized as a founder of the field of media and communication research.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
169
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 5

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781433111365
Verschijningsdatum:
28/09/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 224 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 85 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.