Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Arguing that the unprecedented nature of our first postmodernist war demanded either the revision of traditional modes of war writing or the discovery of new styles that would render the emotional and psychological center of a new national trauma, this study assesses the most important novels and personal memoirs written by Americans about the Vietnam War. Myers examines the work of Tim O'Brien, David Halberstam, Ward Just, Stephen Wright, John Del Vecchio, and others working in the modes of realism, the classical memoir, black humor, revised romanticism, and mnemonic narrative. Drawing on the work of thinkers such as Hayden White, Fredric Jameson, and Michel Foucault--whose understanding of the written text as a battleground of competing historical voices expands any definition of historical text--Myers defines the historical novel as a text that self-consciously and imaginatively shapes lived experience into a readable aesthetic form.