Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn. Zodat bijvoorbeeld:
• Consultants hun netwerk beter onderhouden en uitbreiden
• Ingenieurs commerciële kansen bij klanten zien en doorgeven, of nog beter, erop reageren
• Techneuten eerst de vraag achter de vraag achterhalen, voordat ze enthousiast de inhoud induiken
• ICT-ers meekijken bij het vinden van nieuwe collega’s
• Adviseurs zorgen dat het klantcontact doorloopt als een project is afgerond
Dat lijkt heel logisch, en dat is het ook. Desondanks gaat dat niet bepaald vanzelf. Hoe krijg je mensen gemotiveerd om bij te dragen aan onderwerpen als het signaleren van opdrachten? Hoe stimuleer je dat ze er tijd voor nemen? En vooral: hoe zorg je dat ze echt in actie komen?
Begeleiden van mensen op het ondernemende deel van het werk, vraagt een andere stijl van leidinggeven dan begeleiden op het vakinhoudelijke deel.
Daarmee mochten we de afgelopen jaren veel managers en organisaties helpen. Met veel plezier en succes. En natuurlijk ook met soms de nodige leermomenten voor alle betrokkenen. De ervaring die we daarbij opdeden, delen we graag.
Een boek met best practices en een overzicht van valkuilen. Met een aanpak die helpt om je mensen op ondernemend vlak in beweging te krijgen.