Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Vormgeven aan schoolbeleid

effectieve-scholenonderzoek als inspiratiebron voor de zelfevaluatie van scholen

Peter Van Petegem
Boek | Nederlands
€ 43,65
+ 87 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Voor scholen is zelfevaluatie een noodzaak geworden. Scholen zijn de eerste
verantwoordelijke voor hun onderwijskwaliteit en meer en meer wordt verwacht dat
scholen zelf instaan voor het vormgeven van hun beleid. Sedert het verschijnen van de eerste editie van dit werk zijn zeer veel scholen vertrouwd geraakt met de aanpak. Dit is echter nog niet voor alle scholen het geval. De auteur maakt van de vierde druk van deze bestseller gebruik om de recente evoluties mee op te nemen in het werk. Zo is de onderwijsinspectie op een meer actieve manier de resultaten van zelfevaluaties van scholen beginnen te betrekken bij de schooldoorlichting.
De basisvragen blijven echter overeind: naar wat men precies moet kijken bij een
zelfevaluatie van scholen; wie gaat men bevragen, hoe kan men dit doen, en welke
zijn gunstige condities opdat een zelfevaluatie effectief zou zijn?
Dit boek geeft duidelijke antwoorden op deze (en andere) vragen. De auteur
vertrekt van een vergelijking van de begrippen 'onderwijskwaliteit' en 'effectiviteit van onderwijs' om uiteindelijk te kiezen voor de resultaten van het onderzoek naar effectieve scholen als benadering voor zelfevaluatie.
Door het uitvoeren van een kwantitatief én kwalitatief onderzoek wordt de basis gelegd voor een instrument voor zelfevaluatie van scholen (IZES), dat niet alleen wetenschappelijk stevig is onderbouwd, maar tevens in de onderwijspraktijk zijn nut heeft bewezen. Deze resultaten zijn te vinden in twee andere publicaties bij Acco (IZES - basisonderwijs en
IZES - secundair onderwijs).
Het boek is een must voor onderwijsbegeleiders, directieleden en middenkaders van scholen, leden van het schoolbestuur, en iedereen die wenst te reflecteren over dekwaliteit van het onderwijs. Het is verplichte lectuur voor iedereen die met IZES aan de slag is of wil gaan.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
340
Taal:
Nederlands
Geïllustreerd:
Ja

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789033451751
Verschijningsdatum:
28/06/2002
Uitvoering:
Boek
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 87 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.