Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
1996 entdeckte der Maler Rainer Probst den altehrwürdigen jüdischen Friedhof von Dalsheim für sich. Er war einige Jahre vorher aus der Pfalz nach Mölsheim gezogen und fand auf Spaziergängen diesen damals verwunschenen Ort, der, eng an die mittelalterliche Festungsmauer geschmiegt, sich hinter üppigem Grün verbarg.Während des Jahres 1997 besuchte Rainer Probst daher den Friedhof immer wieder und hielt den Jahresablauf in Fotografien fest. Er malte einen Zyklus von Ölbildern, in denen er jeweils die jahreszeitliche Stimmung herauskristallisierte. Zusätzlich beschäftigte er sich mit den historischen Bezügen jüdischen Lebens im Wonnegau und fand Kontakt zu einigen der in die Emigration Gezwungenen und ihrer vor Ort lebenden christlichen Freundinnen und Freunde. Die Ausstellung 2013 erinnert an das große Projekt und die Ausstellung, die am 21. Juni 1998 im Plenzer in Niederflörsheim eröffnet wurde.