Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hailed as a brilliant theoretician, Voldemārs Matvejs (best known by his pen name Vladimir Markov) was a Latvian artist who spearheaded the Union of Youth, a dynamic group championing artistic change in Russia, 1910-14. His work had a formative impact on Malevich, Tatlin, and the Constructivists before it was censored during the era of Soviet realism. This volume introduces Markov as an innovative and pioneering art photographer and assembles, for the first time, five of his most important essays. The translations of these hard-to-find texts are fresh, unabridged, and authentically poetic. Critical essays by Jeremy Howard and Irena Buzinska situate his work in the larger phenomenon of Russian 'primitivism', i.e. the search for the primal. This book challenges hardening narratives of primitivism by reexamining the enthusiasm for world art in the early modern period from the perspective of Russia rather than Western Europe. Markov composed what may be the first book on African art and Z.S. Strother analyzes both the text and its photographs for their unique interpretation of West African sculpture as a Kantian 'play of masses and weights'. The book will appeal to students of modernism, orientalism, 'primitivism', historiography, African art, and the history of the photography of sculpture.