Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this ambitious and wide-ranging book, Anthony Arblaster shows that attempts by many music critics to disregard or disparage opera's politics are at best delusory, at worst a political ploy. Writing with passionate enthusiasm, both for opera and for th ideals of freedom it has so often represented, he uncovers the political dimensions of a vast range of works, from The Marriage of Figaro to Nixon in China. Beginning with an investigation of opera in revolutionary France, Anthony Arblaster goes on to analyse Mozart's enigmatic politics, and to explore the work of Rossini, Bellini, Donizetti and, above all, Verdi, in the context of the Risorgimento. Further chapters examine Wagner's early radicalism and notorious anti-semitism, nationalism in Russian, Czech and English opera, and the weaknesses of Puccini and Strauss. He also discusses the place of women in opera, and concludes with a fascinating survey of the treatment of everyday life in opera and musicals, from Dallapiccola to Sondheim.