Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Visualizing Taste

How Business Changed the Look of What You Eat

Ai Hisano
Hardcover | Engels | Harvard Studies in Business History | nr. 53
€ 58,45
+ 116 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Ai Hisano exposes how corporations, the American government, and consumers shaped the colors of what we eat and even the colors of what we consider "natural," "fresh," and "wholesome."

The yellow of margarine, the red of meat, the bright orange of "natural" oranges--we live in the modern world of the senses created by business. Ai Hisano reveals how the food industry capitalized on color, and how the creation of a new visual vocabulary has shaped what we think of the food we eat. Constructing standards for the colors of food and the meanings we associate with them--wholesome, fresh, uniform--has been a business practice since the late nineteenth century, though one invisible to consumers. Under the growing influences of corporate profit and consumer expectations, firms have sought to control our sensory experiences ever since.

Visualizing Taste explores how our perceptions of what food should look like have changed over the course of more than a century. By examining the development of color-controlling technology, government regulation, and consumer expectations, Hisano demonstrates that scientists, farmers, food processors, dye manufacturers, government officials, and intermediate suppliers have created a version of "natural" that is, in fact, highly engineered. Retailers and marketers have used scientific data about color to stimulate and influence consumers'--and especially female consumers'--sensory desires, triggering our appetites and cravings. Grasping this pivotal transformation in how we see, and how we consume, is critical to understanding the business of food.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 53

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780674983892
Verschijningsdatum:
19/11/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
145 mm x 211 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.