Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The research presented here is based on the author's doctoral dissertation and describes an investigation of potential influences on academic performance associated with writing, and thinking about, various topics related to academic success. Studies have shown that expressive writing about life goals is associated with academic, psychological and health benefits. Research on mental simulation also has consistently shown an association between academic performance and the cognitive rehearsal of hypothetical academic events, such as when participants visualize themselves successfully completing an exam. This work explores the the ways in which mental simulation, expressive writing, and academic success are connected, and examines the influence of additional factors, such as self- eficacy and optimism, on academic success.