Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past three years, monuments have been toppled or re-coded around the world, the latest against the backdrop of the war in Ukraine. The contributions in this volume address the complex network of relations between monuments - memory - city in Central- and South-Eastern Europe from a long-term perspective. Their focus is on the significance and use of (national) art from the nineteenth century onwards, especially during the Second World War and in the individual (socialist) countries. The critical examination of the different visual articulations of historical memory and of different complexes of "dissonant heritage" follows a multidisciplinary approach, including art history, cultural memory studies, historical visual studies, literary criticism, architectural history and heritage protection. The case studies on cities located today in Croatia, Georgia, Germany, Italy, Northern Macedonia, Romania, Russia, Serbia, Slovenia and Ukraine were written by: Robert Born (Oldenburg), Daria Brasca (Milano & Zurich), Dragan Damjanovic (Zagreb), Irene Giviashvili (Tbilisi & Florence), Donata Levi (Udine), Nenad Makuljevic (Belgrade), Barbara Kristina Murovec (Florence & Munich), Patricia Pocanic (Zagreb), Milan Popadic (Belgrade), Helena Rozman (Krsko), Giovanni Rubino (Rome), Anke Schlecht (Nurnberg), Svetlana Smolcic (Belgrade), Dirk Suckow (Berlin), Iain B. Whyte (Edinburgh), and Tanja Zimmermann (Leipzig). Erscheint zugleich als Bd. 72 in der Reihe Veroffentlichungen des Zentralinstituts fur Kunstgeschichte in Munchen.