Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the mid-nineteenth century, thirty-six expeditions set out for the Northwest Passage in search of Sir John Franklin's missing expedition. The array of visual and textual material produced on these voyages was to have a profound impact on the idea of the Arctic in the Victorian imaginary. Eavan O'Dochartaigh closely examines neglected archival sources to show how pictures created in the Arctic fed into a metropolitan view transmitted through engravings, lithographs, and panoramas. Although the metropolitan Arctic revolved around a fulcrum of heroism, terror and the sublime, the visual culture of the ship reveals a more complicated narrative that included cross-dressing, theatricals, dressmaking, and dances with local communities. O'Dochartaigh's investigation into the nature of the on-board visual culture of the nineteenth-century Arctic presents a compelling challenge to the 'man-versus-nature' trope that still reverberates in polar imaginaries today. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.