Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Design & Vormgeving
  5. Visual Communication Images with Messages 10th Edition

Visual Communication Images with Messages 10th Edition

Paul Martin Lester
Paperback | Engels
€ 115,95
+ 231 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Visual Communication Images with Messages, 10th Edition offers students, academics, professionals, and consumers of mass communication a way to better see and understand mediated images that persuade, entertain, and educate. By looking at illustrations through six perspectives-personal, historical, technical, ethical, cultural, and critical-there is a better understanding of why many pictures are forgotten and why some are always remembered by those who create and others who appreciate visual messages. Specifically, the chapters devoted to typography, graphic design, data visualizations, cartoons, photography, motion pictures, television, computers, the web, and alternate realities offer detailed reasons why images are important to mass communication through a six-perspective framework. Other chapters detail the general topics of visual cues and their importance in noticing pictures, visual theories that help explain image effects, visual persuasion for commercial and political purposes, visual stereotypes that injure, but others that offer positive examples, and visual analysis in which readers learn how to deconstruct images and appreciate illustrations that are seen in the mass media so their work is more lasting and meaningful.

Key Features of the Tenth Edition - All new chapter opening quotations from creative and thoughtful persons. - More than 80 new photographs to this edition along with QR Codes for easy access to links for additional examples and information. - Updated information and examples include the latest issues concerned with images associated with controversial social media presentations. - A new chapter, "Alternate Realities" concentrates on augmented and virtual realities along with the future promise of augmented glasses as a possible replacement for smartphones when combined with artificial intelligence. - An instructional website that includes a bibliography, glossary, PowerPoint presentations, weblinks, and other goodies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
398
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9798839779709
Verschijningsdatum:
6/07/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
216 mm x 279 mm
Gewicht:
1274 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 231 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.