Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The contributions collected in this volume deal with the complex history of the Indian deity Visnu-Narayana. This conception of God evolved in various traditions in India, especially in South India, during the first millennium CE. The history of this development is reconstructed here by various means, including philological exegesis, the history of ideas, and iconographic evidence. In their respective discussions, the contributors examine a range of textual material in Sanskrit, Tamil, and Manipravala, including the early Cankam literature of the 3rd to 6th century CE; the Vaisnava text corpus, in particular the Nalayiradivviyapirabandham (6th-9th century CE); Puranic literature, especially the Visnupurana (5th-6th century CE); Pancaratra literature; and the later (10th-14th century CE) literature of the philosophical and theological tradition of theistic Visistadvaita Vedanta, in which Visnu-Narayana plays a central role. Also examined is how Visnu-Narayana came to be seen as a solitary supreme God, with a reconstruction of the theological arguments supporting this monotheism.