Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The virtue approach to business ethics is a topic of increasing importance within the business world. Focusing on Aristotle's theory that the virtues of character, rather than actions, are central to ethics, Edwin M. Hartman introduces readers of this book to the value of applying Aristotle's virtue approach to business. Using numerous real-world examples, he argues that business leaders have good reason to take character seriously when explaining and evaluating individuals in organisations. He demonstrates how the virtue approach can deepen our understanding of business ethics, and how it can contribute to contemporary discussions of character, rationality, corporate culture, ethics education and global ethics. Written by one of the foremost Aristotelian scholars working in the field today, this authoritative introduction to the role of virtue ethics in business is a valuable primer for graduate students and academic researchers in business ethics, applied ethics and philosophy.