Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the ethics of virtual reality (VR) technologies. New forms of virtual reality are emerging in society, not just from low-cost gaming headsets, or augmented reality apps on phones, but from simulated "deep fake" images and videos on social media. This book subjects the new VR technological landscape to ethical scrutiny: assessing the benefits, risks and regulatory practices that shape it. Though often associated with gaming, education and therapy, VR can also be used for moral enhancement. Journalists, artists, philanthropic and non-governmental organisations are using VR films, games and installations to stimulate user empathy to marginalised peoples through a combination of immersion, embodiment and persuasion. This book critically assesses the use of VR for empathy arousal and pro-social behaviour change, culminating in the development of a VR "ethical tool" - a device to facilitate reflective ethical judgement. Drawing upon the pragmatist philosophy of John Dewey, virtual reality is reshaped as "dramatic rehearsal". This book explains how a combination of immersive environment-building, moral imagination, choice architecture and reflective engagement can stimulate a future-focused and empathic ethics for users of the technology.