Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since Jacques Derrida's 1989 essay "Force of Law: the Mystical Foundations of Authority," Carl Schmitt has been a perennial subject of Derrida's political critique. I will argue that Derrida's concept of auto-immunity is uniquely applicable to Derrida's interpretation of Schmitt's political philosophy. Derrida is a philosopher of a thousand faces. Perhaps, his last face was his concept of auto-immunity. Derrida begins to utilize this biological concept as early as the 1990s, but only after the terrorist attacks of September 11th does this concept becomes a predominate schema in which Derrida configures his philosophy. Derrida's schema of auto-immunity also has a thousand faces. In many ways, this is the final concept of an illustrious history of prior concepts. Indeed, auto-immunity is deconstruction. As Michael Naas puts it: "Undecideability, aporia, antinomy, double bind: autoimmunity is explicitly inscribed in Rogues into a veritable 'best of collection' of Derrideo-phemes or deconstructo-nyms" (Naas, p. 29). I will exhibit how this schema uniquely applies to Derrida's account of Carl Schmitt's political philosophy as early as "Force of Law" and The Politics of Friendship.