Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Leopold Auer (1845-1930) belonged to that select company of violin virtuosos who not only established the level of artistic excellence for the nineteenth century, but also trained many of the violinists who surpassed that level in the twentieth. Mischa Elman, Jascha Heifetz, and Efrem Zimbalist (Sr.) were among Auer's students. Himself a pupil of the great Joseph Joachim, Auer will always be regarded as one of the most important violin pedagogues in history. This exemplary collection of principles and guidelines was set down by the master after a lifetime of playing and teaching. Auer taught by example, and he directs violin teachers to inculcate the intricacies of execution by means of the violin itself, not simply by verbal instruction. He then devotes the rest of his advice to the violin pupil: how to hold the violin and bow, how to practice, and how to approach such matters of technique as tone production, vibrato, bowing methods including the legato, left-handed technique, double stops, trills, pizzicato, harmonics, and phrasing. In the concluding chapters Auer takes up the more general topics of style, stage fright, changes in the violin repertory, and, of great historical interest, his practical repertory hints ― what he gave his own students to play. Many of the book's chapters are illuminated by biographical details and anecdotes about famous musicians whom Auer knew: Davidov, Wieniawski, Seidel, Wilhemj, Sarasate, and von Bulow. Receiving poor direction at an early age is disastrous for a violinist. As Auer says, "There is no instrument whose absolute mastery at a later period presupposes such meticulous care and exactitude in the initial stages of study as does the violin." With this book every beginning violin student will have the benefit of the finest guidance.